Я у світі

26.04.21

Тема: Повідомлення з історії родини. Родове дерево.

Прочитай уважно конспект і спробуй зробити своє родове дерево або у вигляді плакату або презентації. Документи використовувати не треба (їх використовують, коли ти для себе робиш серйозне дослідження свого родоводу). Але написати, ким пишається ваша родина і чому бажано. Бо наше коріння - це наша сім'я, наші предки. Чекаю повідомлення в гуглі.

19.04.21

Прочитати підручник п. 19-20, конспект вчителя (переписувати не треба).Скласти історичний портрет укр. історика, письменника, поета  за власним вибором в електрон. виді (об'єм 1 ст.) за планом: 
1. Фото; 
2. Роки життя, з якої родини походить, освіта;
3. Досягнення. 
Якщо у когось нема можливості, зроби в зошиті і сфотографуй. Надсилаємо в гугл-клас для перевірки.

 18.01.2021

Тема. “Україна – незалежна демократична держава” (записати в зошит)

         Усі ми з вами живемо в Україні, отже за національністю хто ми? (українці)

Як ви думаєте, ми є громадянами України? Чому? Громадяни- люди, які постійно проживають на території своєї держави є громадянами цієї  країни. (записати в зошит)

Держава – це країна з політичною владою в суспільстві. (записати в зошит). Україна є також державою. Як кожна держава вона має свої закони, в яких прописано усі права та обов’язки громадян. Що є основним законом нашої держави? Конституція- основний закон держави (записати в зошит)

Наша держава – Україна, суверенна і незалежна, демократична і правова. Що ж означає вислів «Україна – суверенна держава»? 

(Вона має право самостійно, без втручання інших держав вирішувати всі свої внутрішні та зовнішні справи.)

-         Отже, що означає, незалежна суверенна?  ( має кордони і сама приймає рішення)

А ще Україна – демократична. Це означає, що влада в ній належить народові. Тільки народ може змінювати її основи – конституційний лад.

Керує нашою державою Президент України. Він гарант додержання Конституції України та прав людини.

Назвіть Президента України ?

Народ обирає народних депутатів до Верховної ради України. Верховна рада приймає закони, а Кабінет Міністрів України забезпечує їх виконання. Для того щоб у державі був лад, громадяни повинні дотримуватися закону. Порушників закону притягують до відповідальності через суд.

-         Що означає, Україна – демократична держава?

Кожен пишається своєю рідною країною. Впізнає її з-поміж інших. Як ви впізнаєте свою державу, українців серед інших народів?

 Спробуйте визначити умови незалежності. Чому ми з впевненістю говоримо, що Україна незалежна?

Ознаки незалежності (записати в зошит)

-         Територія є неподільною і недоторканою.

-         На території мають чинність винятково Конституція і закони України.

-         Незалежність держави на міжнародній арені,

-         Єдине громадянство.

-         Державна мова – українська.

 Робота над віршем «Я маю право…»

Я маю право

Я – українець. Є у мене право

На рідну мову та свою державу,

На гордий прапор золотисто-синій,

На щастя жити у такій країні.

Я – українець. Право знати маю

Про тих, кого героями вважаю,

Що людство рятували від руїни,-

Синів і дочок, гідних України.

Леся Вознюк

 

-         Скажи, які ж права має кожен українець?

 

Схема «Мої права» (записати в зошит)

-         Україна за Конституцією надає громадянам широкий спектр прав. Зачитаймо їх. Окрім прав, громадяни мають і обовязки. Кожне право передбачає обовязок.

Право

На власне імя

На безкоштовну освіту

На любов з боку батьків

На захист своїх прав

На охорону здоров’я

 

Обовязок

Прославляти   своє імя

Добре вчитися

Поважати своїх батьків

                 Не порушувати прав інших

                      Дбати про своє здоровя


Гра « Склади прислів’я про Україну»

Зі слів скласти прислівя  і обговоріть його.

 

Без верби і калини                                              життя віддай.

За рідний край –                                                  немає України.

Та земля мила,                                                     як соловей без пісні.

Людина без Вітчизни,                                       за неї можна і життя віддати.

Україна – мати,                                                 немає другого Дніпра.

Немає другої Вкраїни,                                       де мати народила.

 Закріплення вивченого

1.     Робота в зошитах.

Допиши речення.

Україна, Президент, народ, Верховної ради, КМУ, Конституція, суверенна і демократична.

2.     Бесіда(усно)

-         Що означає демократична держава?

-         Що означає незалежна ? суверенна?

-         Які права ви маєте, як громадяни України?

Виконай вправи

 

11.01.2021 Тема. Що таке гідність та честь. (записати в зошит)

Хід уроку

 

Доброго дня!

                               Честь – жизнь моя,

                                Они в одно зрослись.

                                И честь утратить для меня,

                                Равно утратить жизнь.

У прослуханій поезії відомого англійського письменника В.Шекспіра ви почули слово, яке, мабуть, вже чули – це слово честь.

 

Вправа «Мозковий штурм». (усно)

-         Що, на вашу думку, означає поняття «честь», що вона для письменника рівнозначна життю?

 

Повідомлення теми, мети уроку.

Отже, сьогодні ми поговоримо про честь та гідність. А також з’ясуємо чому не можна принижувати людську гідність.

Вивчення навчального матеріалу.

Що таке гідність та честь.

Вправа «Скарбничка нових слів» (записати в зошит)

Гідність – позитивна якість, поняття моральної свідомості, що виражає ставлення до цінностей будь-якої людини як моральної особистості.

Честь – поняття моральної свідомості і категорія етики; має багато спільного з гідністю.

Самолюбство – повага до себе як особистості, визнання своєї гідності.

 Пояснення вчителя.

Гідність – це саме те, що найбільш за все підвищує людину, що надає її діяльності, усім її прагненням найвище благородство. Здавна відоме твердження: «Кожну людину оцінюють згідно з тим, як вона сама себе оцінює». Ця думка допомагає зрозуміти, що таке гідність. Поняття «гідність» витлумачують як усвідомлення людиною своєї значущості. Кожна людина сама вирішує, що гідно або не гідно її. Про високе призначення людини, незалежно від того, заможна вона чи бідна, говорять вже багато віків.

Робота в зошиті.

Навести приклади честі й достоїнства людини.

 

Честь

Достоїнство

 

 

Підведення підсумків.

-         Отже, поняття честі та достоїнства тісно пов’язані між собою. Гідність людини проявляється в усіх галузях її життєдіяльності.

-         Чому кожна людина гідна поваги.

 

MCj04080320000[1]Гра «Уявний мікрофон».

За допомогою уявного мікрофона візьміть експрес-інтерв’ю в батьків на тему «Чому кожна людина гідна поваги».

 

Розв’язати та проаналізувати подані ситуації.

 

І ситуація .

Мама лаяла Сашка за те, що завжди він у школі щось забував. «Тюхтій», - чув хлопчик декілька разів на день навіть тоді, коли нічого не забував. На чергову образу хлопчик вискочив за двері, голосно ляснувши ними.

-         Хто правий у цій ситуації?

 

ІІ ситуація .

Хлопчики щоранку зупиняли новачка і за вільний прохід до школи вимагали в нього жуйки. Хлопчик у черговий раз не дав жуйки. Він дістав флакон із чорнилами і вилив їх на кривдників.

-         Чому він так учинив?

 

ІІІ ситуація.

У класі є дуже сильний учень, який займається боксом. Він змушує більш слабких прибирати клас замість себе.

- Як би ви вчинили, якщо він і вас змусив би прибирати?

 Бесіда (усно)

-         Як ви думаєте, чи часто в житті доводиться розв’язувати подібні ситуації?

-         Як ви думаєте, чи маємо ми від когось захищатись?

-         Чим необхідно керуватися, розв’язуючи подібні ситуації?

 

Підведення підсумків, аналізування.

Кожна людина гідна поваги. Людська гідність виявляється у вчинках людини. Ці вчинки пов’язані з вимогами поваги до себе. При цьому не можна зневажати гідність іншої людини.

 

Кодекс честі школяра – правила морального поводження людини шкільного віку, що відбивають моральні вимоги і ті норми поводження, які з позицій гуманістичної етики практикується в школі.

 

Закріплення вивченого матеріалу.

Вправа «Закінчи речення».

 

Закінчити речення словами чесно, нечесно, гідно, негідно.

1.     Не говорити правду – це…

2.     Не кривдити менших і слабших – це…

3.     Не брати того, що тобі не належить – це…

4.     Не виконати домашнє завдання – це…

5.     Не допомагати батькам у домашній роботі – це…

6.     Не пояснити товаришеві завдання – це…

7.     Не реагувати на зауваження вчителя – це…

8.     Не помічати неповаги до людини – це…

9.     Не помічати старших, які стоять біля тебе в міському транспорті – це…

10. Не вміти терпляче вислуховувати тих, із ким розмовляєш, - це…

 Оцініть свою роботу (намалюй свій смайлик собі у зошит)


Домашнє завдання.

1.     Опрацювати  матеріал підручника § 14

(Я у світі 4 клас  Автор підручника: О.В. Тагліна, Г.Ж. Іванова

Рік видавництва: 2015)

     2.Виконати завдання у робочому зошиті – написати твір-роздум (до 10 речень) на тему: «Чому кожна людина гідна поваги».


01.12.2020

Тема: Людські чесноти (записати в зошит)

Вправа «Передай настрій»

- Хочеш, щоб світ тобі всміхнувся, - усміхнися спочатку йому.  Повернись до батьків  , подаруй усмішку. З яким настроєм ви сьогодні прийшли на урок?

Я хочу подарувати урок на якому ми будемо думати і розмірковувати. А помічником на уроці стане твоє любляче  дитяче серце, бо ми будемо шукати відповіді на важливі життєві питання

Надати відповіді на запитання усно

-         Що  найцінніше є для людини?

-         Доведіть, що знання найкращий скарб?

Сьогодні ми отримуємо знання, які потрібні тобі  кожного дня.

Девіз уроку: «Навчатись, пізнавати, міркувати і доброю людиною ставати»

Вправа «Асоціація» (записати в зошит)

Давай доберемо асоціації до слова «Я» ( учень, дитина, учениця, розумник….)

-         Якщо об`єднати ці всі «я», то хто я? (Людина)

Кожна людина неповторна. Тому навколишній світ такий цікавий, бо всі ми несхожі один на одного.

Чесно́та— це позитивна моральна  якість людини. Чеснота є рисою або властивістю, яка вважається морально доброю і, таким чином,  оцінюється як основа моральних законів, принципів і цінностей.) (записати в зошит)


Гра «Так чи ні?»

-         Поряд з якостями  характеру людини  постав  + якщо вони тобі подобаються,  – якщо вони тобі подобаються,

-         Доброта, щедрість, злість, люб`язність, дратівливість, грубість,  правдивість, сміливість, впертість, наполегливість.

Народна мудрість каже: « Бачать – красу, чують – мудрість, відчувають добро.»

Вправа «Продовж речення» (записати в зошит)

- Протягом багатьох століть у людства склалися свої принципи і закони життя, моральні цінності. Склалися правила, як людина повинна жити поряд з іншими людьми, щоб усім було добре. Пригадаємо ці золоті правила:

- Чого сам собі не зичиш, того й іншому……..

-Чини з іншими так, як  ти бажаєш щоб………

- Не роби іншому того, чого не хочеш, щоб …….

- Я сподіваюся,  якщо ви будете дотримуватись цих правил, ви станете гідними людьми і люди вас поважатимуть.


1.     Тест «Оціни себе».

-         Кожна людина не тільки повинна вміти правильно оцінювати інших, але вірно оцінювати себе.  У вас на столі смайли зі словами: завжди, інколи , ніколи. Я вам читаю твердження, а ви ставите плюс біля відповідного слова.

-         Ви купили булочку, чи поділитеся з другом у якого не має грошей?

-         Ваш товариш погано грає в шахи, чи станете  ви піддаватися, щоб зробити йому приємно?

-         Чи часто ви говорити оточуючим гарні, приємні слова?

-         Чи любите ви злі жарти?

-         Чи зможете ви терпляче вислухати те, що вас не цікавить?

-         Я ходжу до школи з великим бажанням вчитися.

-         Займаюсь спортом.

-         Читаю книжки, ходжу до бібліотеки.

-         Допомагаю батькам.

-         Дбайливо ставлюся до природи.

-         У вільний час займаюся корисними справами.


«Завжди»

«інколи»

«ніколи»

 

 

 

 Якщо у вас більше «+»  біля слова «завжди», ваш характер розвивається у правильному напрямку і в майбутньому ви станете гарною людиною. А якщо у вас є плюси біля «інколи», то у вас є якості, які вам заважають і треба замислитись над їх виправленням.

 Ну а якщо є плюси біля «ніколи», то треба звертатися по допомогу.

Я бажаю, щоб це тест допоміг вам працювати над собою і розвивати в собі людські чесноти, які роблять людину вихованою, розумною, доброю, про що ми сьогодні говорили.


Вправа « Серце доброти»

-         Пригадайте, яку добру справу ви зробили нещодавно і напишіть на сердечку та подаруйте свої добрі справи нашому класному серцю.

Домашнє завдання

Опрацювати матеріал підручника § 14