22.01.2021
КОРЕКЦІЙНО - РОЗВИВАЛЬНЕ ЗАНЯТТЯ
Мета: Розвиваючі вправи: розвиток уваги, спостережливості.
Вправа № 1.
Підготовка до заняття.
Мета: розвиток дрібної моторики.
Хід роботи: допомогти дитині повторити усі рухи, які зображені на
малюнку.
Вправа № 2.
«Спробуйте порахувати»
Чи вмієте ви рахувати до
тисячі? А до мільйона? Чудово! Тоді спробуй це порахувати хоча б до тридцяти.
На цій сторінці намальовані коні, слони, олені.
Підрахуйте їх всіх, але тільки за особливим правилом — рахувати потрібно всіх,
починаючи і верхнього ряду зліва направо: «Перший коник, перший слон,
другий коник, перший олень, третій коник, другий слон...» і т.д.
Вправа № 3.
«Лабіринт»
Доріжки лабіринту розміщені у 3-х рівнях. Потрібно
потрапити з точки входу вгорі лабіринту до кімнати, що розміщена в його центрі.
Вправа № 4
«Пошук за кономірностей»
У лівому квадраті у визначеному порядку розміщені вісім
облич. Знайдіть закономірність, за якою вони розміщені, і визначте, яке обличчя
з правого квадрату повинно зайняти вільне місце в лівому.
Вправа № 5
«Полічи предмети»
За допомогою
таблиці, розміщеної нижче, можна займатися тренуванням уваги систематично.
Подумки, не
допомагаючи собі указкою, якомога швидше підрахуйте, скільки тут книжок,
олівців, ножиць, комп'ютерів, прапорців, конвертів, дзвіночків, квіточок,
літаків, окулярів, телефонів (швидкість виконання вправ можна контролювати,
фіксуючи час). Можна підраховувати по 2-3 купи однорідних предметів. Наприклад,
сьогодні — підрахунок книжок і літаків, завтра — телефонів, комп'ютерів,
конвертів і т. д.
Складність вправ повинна зростати поступово. Якщо спочатку
ви рахуєте всі предмети підряд — усі книжки, усі літаки і т. д., тоді далі ви
підраховуєте тільки одноколірні малюнки — сірі літаки, білі квітки. Потім ви
підраховуєте групи предметів, поєднаних хоча б деякими віддаленими родовими
прикметами: дзвіночки і телефони (засоби інформації), конверти, книжки, олівці
(канцелярські товари). Нарешті, ви підраховуєте групи предметів, що найбільш
різняться між собою: комп'ютери і квіти, олівці і літаки. Коли малюнки
починають відшукуватись «самі собою», тобто легко і без зусиль, то це означає,
що ви запам'ятали розміщення малюнків і таблицю слід змінити.
Вправа № 6
“Завершення”
Прощаючись запропонуйте дитині назвати 3 дії, або якості
за які вона може похвалити себе сьогодні.
15.01.2021
КОРЕКЦІЙНО - РОЗВИВАЮЧІ ВПРАВИ
Тема: Увага. Розвиток
уваги, спостережливості, швидкості розумової дії.
Вправа № 1.
Підготовка до заняття.
Мета: розвиток дрібної
моторики.
Хід роботи: допомогти
дитині повторити усі рухи, які зображені на малюнку.
“Слово навпаки”
Мета: розвиток уваги та
швидкості розумової діяльності
Хід роботи: запропонувати
дитині уважно подивитися на написані слова, та прочитати їх у зворотньому порядку.
ЛІТС, СІН, ДЯР, АРГ, МІД, АСОК, ОТІЛ, ГІНС, АВОРД, РІВД,
АМИЗ, ПЕТС, АДОВ, ЬНЕЧУ, САЛК.
(завдання можна дати в письмовому вигляді)
«Виправ помилки»
Мета: розвиток швидкості розумової дії.
Хід роботи: учню дається
завдання в поданих картинках знайти логічні помилки, виправити їх, та пояснити
що не так, та чому. (Папка під назвою “Небелиці”)
«Спробуйте відшукати»
На малюнку художник зобразив контури двадцяти різних тварин. Знайдіть їх, витративши на це
якомога менше часу.
Вправа № 5
«Спробуйте порахувати»
Чи вмієте ви рахувати до тисячі? А до мільйона? Чудово!
Тоді спробуй це порахувати хоча б до тридцяти.
На цій сторінці намальовані коні, слони, олені.
Підрахуйте їх всіх, але тільки за особливим правилом — рахувати потрібно всіх,
починаючи і верхнього ряду зліва направо: «Перший коник, перший слон,
другий коник, перший олень, третій коник, другий слон...» і т.д.
Вправа № 6
“Будь уважним”
Мета: розвиток швидкості реакціїї та уваги.
Хід роботи: Дитині пропнується крокувати під мелодію та слухати вказівки дорослого.
Якщо дорослий каже “Зайчик” - дитина повина стрибати, коли дорослий каже “коник”
- дитина ніби бʼє копитом, на слово “раки” - задкує, “пташка” - бігає та махає
руками, як крилами птах, “лелека” - стоїть на одній нозі”.
“Завершення”
Прощаючись запропонуйте дитині назвати 3 дії, або якості за які вона може похвалити
себе сьогодні.