Страницы

Мистецтво

22.04.2021

Тема: Ілюстрація книги

1.Ознайомитися з навчальним матеріалом (зайти за посиланням на блог учителя)

БЛОГ

2. Переглянувши матеріал до уроку, виконати завдання в альбомі «Ілюстрація до книги»

3. Зробити фото своєї роботи та надіслати

01.04.21

Тема: Нетрадиційні техніки малювання


Доброго дня, я рада вітати вас на нашому уроку.
Образотворче мистецтво – це один із видів мистецтва, що супроводжує людину у продовж усього життя, забарвлює його різнобарвними тонами, додає наснаги, витримки...
            Уміймо бачити і дарувати красу! Учімося створювати її! І тоді світ неодмінно стане привабливішим, привітнішим та досконалішим...
Сьогодні дуже багато цікавих, незвичайних технік образотворчого мистецтва. І сьогодні ми познайомимося з однією такою технікою «Малювання трубочкою»

     Давайте разом розглянемо зразки робіт в цій техніки








ПЕРЕГЛЯД ВІДЕОМАТЕРІАЛУ

«Як малювати трубочкою. Кляксографія Нетрадиційна техніка малювання»
за посиланням


Спробуйте поринути в світ фантазії та уяви, та створити свій шедевр в цій новій незвичній техніки.
САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ


21.01.2021

1. Переглянути презентацію до уроку 

2. Прослухати відеоматеріал за посиланням в презентації

3. Виконати в альбомі малюнок за послідовністю (див.презентацію)


03.12.2020

Тема. Давні українські зимові обряди.

Основні поняття для засвоєння: українські народні пісні зимового циклу: колядки, щедрівки, віншівки.

Ознайомитися з українськими особливостями українських народних пісень зимового циклу.

Поміркуйте! Чи є відмінність між колядками  та щедрівками?

В  основі  новорічно-різдвяної  обрядовості українців  є  три  свята:  Різдво, Святого  Василія («старий» Новий рік) та Святе Водохреще. Різдвяного вечора молоді люди, переважно хлопці, збирались у гурти, вибирали ватага — «березу» та міхоношу, запрошували музик і обходили всі оселі з колядками, релігійними піснями та віншівками:

Коляд, коляд, колядниця,

Добра з медом паляниця,

А без меду не така,

Дайте, дядьку, п'ятака.

Одчиняйте скриньку

Та давайте сливку.

Одчиняйте сундучок

Та давайте п'ятачок.

У колядках прославляють народження Христа і вітають господаря та всю його родину. В цих піснях завжди є заспів, власне колядка та приспів.

Щедрівки виконують переважно дівчата і діти напередодні Нового року та Водохреща. У цих піснях є традиційний приспів: «Щедрий вечір, добрий вечір».

А вдосвіта Нового року (14 січня) хлопчики-полазники  провідують  хресних   батьків, родичів і сусідів, проказують  чи   виспівують коротенькі привітання — віншівки й засівають оселі зерном:

Сію, вію, посіваю,

З Новим роком поздоровляю!

Щоб було у вас в стіжку,

В мішку, в коморі, в оборі,

В ложці, в мисці й у колисці.

Музичний словничок. Записати в зошит та запам*ятати      

Колядки старовинні обрядові величальні пісні, які виконують колядники від Різдва (7 січня) до Водохреща.

Щедрівкиноворічні обрядові пісні, в яких висловлюють побажання доброго врожаю, приплоду худоби й усіляких гараздів.

Віншівки новорічні привітання, які виголошували хлопчики - полазники, засіваючи оселю господаря зерном на старий Новий рік (14 січня).

Музичне сприймання. М. Леонтович. «Щедрик» (а капела) у виконанні дитячого хору

https://www.youtube.com/watch?v=y77CLLM0YPQ

М. Леонтович. «Щедрик» у виконанні мішаного хору та оркестру за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=caIMVBzLOWg

Спробуйте проаналізувати музичний твір.

-        В чому  особливості виконання щедрівки різними хоровими колективами.

-        Яка щедрівочка вам більше сподобалася: у виконанні дитячого хору (а капела) чи мішаного хору з оркестровим супроводом?

ХВИЛИНКИ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

СХОДИНКИ ТВОРЧОСТІ

Самостійне виконання творчого завдання «Зима іде-свята веде»

Візьміть фарби та пензлик або кольорові олівці.

 Намалюйте зиму або зимові свята та той настрій, який викликає у вас виконання або слухання колядок і щедрівок.

 

 Домашнє завдання.

1.    Заспівайте рідним та друзям колядку чи щедрівку.

2.    Виконайте ілюстрацію до прослуханої щедрівки в обробці М. Леонтовича (роботу приносити на наступний урок) 

3.    Підготуйтесь до свят. Віднайдіть віншівку або колядку, та вивчіть її.

 

26.11.2020

Тема. Давні українські осінні обряди.

            Здавна слов’яни вірили в сили природи. Вони вважали, що обрядовими піснями можуть вплинути на природні явища, щоби виростити та зберегти щедрий урожай. Обрядова пісня тісно пов’язана з працею людини, родинним побутом та народним календарем . Яскравим свідченням цього є, зокрема, жниварські пісні.

          Жниварські пісні наповнені вдячністю за плодючий урожай. В піснях йому бажали здоров’я, гарного врожаю, добробуту та щастя в сім’ї. Особливо шанували невтомну працю женців.

Жниварські пісні бувають трьох видів

1.    У зажинкових піснях бажали добрих жнив, здоров’я женцям і багатства господареві. Ці пісні безпосередньо пов’язані з процесом зажинання першого снопа.

2.    У жнивних піснях часто звучали мотиви важкої праці. їх виконували, коли йшли в поле. В цих піснях висміювали лінивих косарів чи женців.

3.    Обжинкові пісні — в них висловлювали радість від закінчення тривалої, виснажливої праці, прославляли ниву за щедрий урожай, величали господаря й господиню.    

Також женці ходили по полю, збирали колоски, плели з них обрядовий вінок і співали:

Котився віночок по полю,

Просився у женчиків додому;

— Візьміть мене, женчики, з собою

Та занесіть мене до господаря в стодолу,

Бо я вже в чистім полі набувся,

Буйного вітрику начувся,

Од ясного сонечка нагрівся,

А дрібного дощику напився.

 Прослухайте пісню Українська народна пісня «Ой на горі та женці жнуть».

за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=0S1YqTWlN8A

 

  Давайте знайомитися разом

Микола Лисенко написав багато творів на слова Тараса Шевченка (романси, хори, кантати). Ось і кантата «Радуйся, ниво неполитая» написана на слова неперевершеного поета. Послухайте її уривок, в якому звучать мотиви жнивних пісень. У цій пісні «живуть» одразу дві теми:  козацтво та жнива.

Прослухайте музичний твір  М. Лисенко. Кантата «Радуйся, ниво неполитая» (5 ч. «Оживуть степи, озера»),

https://www.youtube.com/watch?v=x6EmYPxD19M

 

ЗАПАМ*ЯТАЙТЕ!!!  Музичний словничок (записати в зошит)

Кантата  - концертний твір урочистого або ліро-епічного характеру, що складається з декількох частин і виконується співаками-солістами та хором у супроводі оркестру.

 

Спробуйте самостійно проаналізувати музичні твори.

v Про що розповідають ці твори? З якими народними обрядами вони пов’язані?

v Опишіть мелодію кожного твору.

 ПІДСУМОК музичної хвилинки

v Розкажіть про осінні обряди.

v На які групи поділяють жниварські пісні?

v 3 яким твором двох геніальних українців — поета і композитора — ми ознайомилися на уроці?

 

ХВИЛИНКИ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

Для виконання творчого завдання пропоную переглянути презентацію.

 

Творчу роботу виконати на окремому аркуші А4. Принести роботу на наступний урок.