Страницы

Психолог (Косенко Б)

22.01.2021

КОРЕКЦІЙНО - РОЗВИВАЛЬНЕ ЗАНЯТТЯ

Мета: Розвиваючі вправи: розвиток уваги, спостережливості.

Вправа № 1.

Підготовка до заняття.

Мета: розвиток дрібної моторики.

Хід роботи: допомогти дитині повторити усі рухи, які зображені на малюнку.

Вправа № 2.

 «Спробуйте порахувати»

Чи вмієте ви рахувати до тисячі? А до мільйона? Чудово! Тоді спро­буй це порахувати хоча б до тридцяти.

На цій сторінці намальовані коні, слони, олені. Підрахуйте їх всіх, але тільки за особливим правилом — рахувати потрібно всіх, починаючи і верхнього ряду зліва направо: «Перший коник, перший слон, другий коник, перший олень, третій коник, другий слон...» і т.д.

Вправа № 3.

«Лабіринт»

Доріжки лабіринту розміщені у 3-х рівнях. Потрібно потрапити з точки входу вгорі лабіринту до кімнати, що розміщена в його центрі.

Вправа № 4

«Пошук за кономірностей»

У лівому квадраті у визначеному порядку розміщені вісім облич. Знайдіть закономірність, за якою вони розміщені, і визначте, яке обличчя з правого квадрату повинно зайняти вільне місце в лівому.

Вправа № 5

«Полічи предмети»

За допомогою таблиці, розміщеної нижче, можна займатися тренуванням уваги систематично.

Подумки, не допомагаючи собі указкою, якомога швидше підрахуй­те, скільки тут книжок, олівців, ножиць, комп'ютерів, прапорців, конвер­тів, дзвіночків, квіточок, літаків, окулярів, телефонів (швидкість виконан­ня вправ можна контролювати, фіксуючи час). Можна підраховувати по 2-3 купи однорідних предметів. Наприклад, сьогодні — підрахунок книжок і літаків, завтра — телефонів, комп'ютерів, конвертів і т. д.

Складність вправ повинна зростати поступово. Якщо спочатку ви ра­хуєте всі предмети підряд — усі книжки, усі літаки і т. д., тоді далі ви підраховуєте тільки одноколірні малюнки — сірі літаки, білі квітки. По­тім ви підраховуєте групи предметів, поєднаних хоча б деякими віддале­ними родовими прикметами: дзвіночки і телефони (засоби інформації), конверти, книжки, олівці (канцелярські товари). Нарешті, ви підраховуєте групи предметів, що найбільш різняться між собою: комп'ютери і квіти, олівці і літаки. Коли малюнки починають відшукуватись «самі собою», тобто легко і без зусиль, то це означає, що ви запам'ятали розміщення малюнків і таблицю слід змінити.

Вправа № 6

“Завершення”

Прощаючись запропонуйте дитині назвати 3 дії, або якості за які вона може похвалити себе сьогодні.

15.01.2021

КОРЕКЦІЙНО - РОЗВИВАЮЧІ ВПРАВИ


Тема: Увага. Розвиток уваги, спостережливості, швидкості розумової дії.

Вправа № 1.

Підготовка до заняття.

Мета: розвиток дрібної моторики.

Хід роботи: допомогти дитині повторити усі рухи, які зображені на малюнку.



 Вправа № 2.

“Слово навпаки”

Мета: розвиток уваги та швидкості розумової діяльності

Хід роботи: запропонувати дитині уважно подивитися на написані слова, та прочитати їх у зворотньому порядку.

ЛІТС, СІН, ДЯР, АРГ, МІД, АСОК, ОТІЛ, ГІНС, АВОРД, РІВД, АМИЗ, ПЕТС, АДОВ, ЬНЕЧУ, САЛК.

(завдання можна дати в письмовому вигляді)

 Вправа № 3

 «Виправ помилки»

Мета: розвиток швидкості розумової дії.

Хід роботи: учню дається завдання в поданих картинках знайти логічні помилки, виправити їх, та пояснити що не так, та чому. (Папка під назвою “Небелиці”)

 Вправа №4

«Спробуйте відшукати»

На малюнку художник зобразив контури двадцяти різних тварин. Знайдіть їх, витративши на це якомога менше часу.


 Вправа № 5

«Спробуйте порахувати»

Чи вмієте ви рахувати до тисячі? А до мільйона? Чудово! Тоді спро­буй це порахувати хоча б до тридцяти.

На цій сторінці намальовані коні, слони, олені. Підрахуйте їх всіх, але тільки за особливим правилом — рахувати потрібно всіх, починаючи і верхнього ряду зліва направо: «Перший коник, перший слон, другий коник, перший олень, третій коник, другий слон...» і т.д.


Вправа № 6

“Будь уважним”

Мета: розвиток швидкості реакціїї та уваги.

Хід роботи: Дитині пропнується крокувати під мелодію та слухати вказівки дорослого. Якщо дорослий каже “Зайчик” - дитина повина стрибати, коли дорослий каже “коник” - дитина ніби бʼє копитом, на слово “раки” - задкує, “пташка” - бігає та махає руками, як крилами птах, “лелека” - стоїть на одній нозі”.

 Вправа № 7

“Завершення”

Прощаючись запропонуйте дитині назвати 3 дії, або якості за які вона може похвалити себе сьогодні.