Страницы

Психолог (Вовнянко Г.)

30.04.2021

Тема:  Розвиток розумових здібностей

 Вправа 1.

 Упражнение «Лезгинка» сделать для каждой руки( сначала левую сжимаем в кулак, а правая прамой ладонью, а потом правая - в кулак, а левая ладонью) ПОВТОРИТЬ 6-8 РАЗ.

Вправа 2

 «Підбери слово»

Підібрати будь-яке слово до поняття з другого стовпчика таким чином, щоб був такий самий зв’язок, як у першому стовпчику. Приклади: слово – речення; буква - ?; риба – окунь; птах - ?; проза – поезія; оповідання - ?; проза – оповідання; поезія - ?; повість – глава; книга - ?; день – ніч; лівий - ?; вузький – широкий, тонкий - ?..

 Вправа 3

«Постав запитання»

Завдання: необхідно скласти питання, за допомогою яких можна поєднати два предмета. Приклади пар слів: банка – річка, вогонь – рукомийник, шляпа – міст, лінійка – книга, олівець – замок, солома – телевізор.

 Вправа 4.

Дзеркальне малювання

Мета:Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.

На аркуші чистого паперу, взявши в обидві руки олівці або фломастери, пропонуємо малювати одночасно обома руками дзеркально симетричні малюнки, літери, цифри.


 23.04.2021

ТЕМА:  Розвиток логічного мислення

ВПРАВА № 1

 Упражнение «Лезгинка» сделать для каждой руки( сначала левую сжимаем в кулак, а правая прамой ладонью, а потом правая - в кулак, а левая ладонью) ПОВТОРИТЬ 6-8 РАЗ.

ВПРАВА № 2 «Числові ряди»

Завдання: Учню пропонується погратись з числами. А точніше, з числовими послідовностями. Числова послідовність – це ряд чисел, на перший погляд, нічим не пов’язаних між собою. Але якщо уважно придивитись чи порахувати, можна виділити певну закономірність. Наприклад: 2, 4, 6, 8 – кожне наступне число отримується додаванням 2 до попереднього. Спробувати самостійно встановити наступні числа в кожному ряду.

ВПРАВА № 3 «Четвертий - зайвий»     

Завдання: Учню з поданих слів необхідно вилучити зайве і пояснити, чому саме те чи інше поняття він обрав.

ВПРАВА № 4 «Я   ЗНАЮ...»

Завдання: Дорослий називає дитині загальну назву (поняття), а учень має назвати поняття, цією загальною назвою. Наприклад, попросіть дитину сказати 5 назв рослин. Наприклад: "Я знаю п'ять назв рослин: ромашка — раз, кульбаба — два, троянда — гри,  гвоздика-чотири, тюльпан — п'ять»'. Кількість таких слів можна не обмежувати, і тоді дитина називає їх якнайбільше. Для гри можна використовувати такі загальні поняття: фрукти, овочі, ягоди, напої, продукти одяг, взуття, головні убори, меблі, транспорт, дерева, звірі, птахи, імена дівчаток і хлопчиків і т.д. Коли дитина навчиться швидко й легко конкретизувати ці поняття, можна перейти до абстрактних, але відомих дитині, понять. Наприклад; "Якою буває погода?", "Які ти знаєш свята?", "Назви усе, що літає ?"та ін.

02.04.2021

Тема: Розвиток творчої уяви, аналітико-синтетичного мислення

 ВПРАВА № 1.

 


Упражнение «Лезгинка» сделать для каждой руки( сначала левую сжимаем в кулак, а правая прамой ладонью, а потом правая - в кулак, а левая ладонью) ПОВТОРИТЬ 6-8 РАЗ.

 ВПРАВА №2 

«Модифікація предмета»

Обирається будь-який предмет, відомий учню. Ставиться запитання, які допомагають учню модифікувати предмет: як по-новому можна використати цей предмет? Що для цього треба спростити? Чим треба ускладнити? Що збільшити? Що необхідно перевернути? Що – об’єднати?

 ВПРАВА № 3 

«Креативний директор»

Необхідно назвати якомога більше предметів, які об’єднують у собі дві задані ознаки. Наприклад: ЯСКРАВИЙ ЖОВТИЙ: кульбабка, світло, іграшка, светр, лампа, сонце…

Варіанти завдань: пухнастий зелений; прозорий голубий; сильний добрий; дзвінкий гучний.

 ВПРАВА № 4

 “Закінчи розповідь”

 Дорослий зачитує дитині початок речення, або 2-3 фрази з розповіді. Наприклад: Я пішов до ванної кімнати вмитися. Відкрив кран, і тут раптом...

Завдання учня, придумати якомога більше варіантва того, як може закінчитися історія.

 22.01.2021

КОРЕКЦІЙНО - РОЗВИВАЮЧІ ВПРАВИ

Тема: Мислення. Розвиток аналітико-синтетичних якостей.

 Вправа № 1.

Підготовка до заняття.

Мета: розвиток дрібної моторики.

Матеріали: маленький мʼячик або кулька.

Хід роботи: допомогти дитині повторити усі рухи, які зображені на малюнку. Робити вправу протягом 2-3 хв.

 

 Вправа № 2  «Аукціон».

Назвіть дитині  перший склад, дитина ж повинна додати склади та утворити слова.

Ба...(нан,ран,рабан, клан, буся, тон...).

Бу...( лка, зок, сол, кет, терброд, бон, квар, ква...).

Бі... (лка, дон, лет, зон, бліотека ...).

Бе... (реза, гемот, нзин,реги, кон,рег ...).

Бо... (бер, лото, ки,рщик, ровик, рода,рона ...).

+Би... (чок, ти, нти, лина ...).

 Вправа № 3

У методиці дітям пропонується серія картинок (мал. 1), на яких представлені різні предмети, у супроводі наступної інструкції:

«На кожній з цих картинок один з чотирьох зображених на ній предметів є зайвим. Уважно подивіться на картинки і визначте, який предмет і чому є він зайвим».

На вирішення завдання відводиться 3 хвилини.

 

 Вправа № 4 “Протилежне за значенням”

Початок - …,    день - …,  твердий - …,  легкий - …,  покупець -…,  свій -…, далекий -…, чистий - ...,  високий -…,  великий -…,  сміливий -…,  світлий -…,  відкритий -…

Вправа № 5 Вправа «Знайди зайве слово»

Мета: Навчити знаходити спільні та відмінні риси явищ чи предметів.

Час: 5–10 хвилин.

Хід вправи: Учитель пояснює учням, що серед названих слів є зайве, а їм потрібно його визначити. Учень має не лише знайти зайве слово, а й аргументувати свій вибір. Якщо дітям важко обрати слово одразу, розберіть кожне слово у рядку: що у них спільного, яке слово не відповідає загальній характеристиці. 

Легший рівень:

Хоробрий, злий, відважний, сміливий.
Яблуко, слива, огірок, груша.
Молоко, сир, сметана, хліб.
Година, хвилина, літо, секунда.
Ложка, тарілка, каструля, сумка.
Сукня, светр, шапка, сорочка.
Мило, мітла, зубна паста, шампунь.
Береза, дуб, сосна, суниця.
Книга, телевізор, радіо, магнітофон.

 Вправа № 6

“Завершення”

Прощаючись запропонуйте дитині назвати 3 дії, або якості за які вона може похвалити себе сьогодні.

 

15.01.2021


КОРЕКЦІЙНО - РОЗВИВАЮЧІ ВПРАВИ

Тема: Мислення. Розвиток аналітико-синтетичних якостей.

 

Вправа № 1.

Підготовка до заняття.

Мета: розвиток дрібної моторики.

Матеріали: маленький мʼячик або кулька.

Хід роботи: допомогти дитині повторити усі рухи, які зображені на малюнку. Робити вправу протягом 2-3 хв.

 

Вправа № 2.

“Четвертий зайвий” ( папка з картинками) + аркуш зі словами

Мета: розвиток наочно-образного та словесно-лігочного мислення, розвиток уваги.

Метаріали: папка за картинками, аркуш з переліком слів

Хід роботи: запропонувати дитині уважно подивитися на запропоновані картинки та відповісти на питання - “Який предмет із чотирьох зайвий? Чому, поясни?”

Прочитати дитині перелік слів, записати “Який предмет ти вважаєш зайвим? Чому, поясни?”

 Вправа № 3

 «У кого більше доказів?»

Мета: розвиток логічного мислення, зв’язного мовлення.

Хід роботи: запропонувати дитині продовжити речення, знайдіти аргументи та контраргументи:

Читати корисно, тому що…

Сваритися погано,…

 Краще мати багато друзів,…

Мати собаку — це чудово,..

Одягатися краще швидко, ..

Дивитися довго телевізор шкідливо, …

Вправа №4

 «Спійманка»

Мета: розвиток критичного та логічного мислення.

Хід роботи: зачитати дитині речення, пояснити перед цим, що слухати треба уважно, можливо у реченнях є якісь помилки.

  • Повторіть назви посуду: тарілка, лопата, каструля, ніж.
  • Скільки ніг у карася?
  • Скільки крил у поросяти?
  • Скільки крил в індика?  
  • Скільки рук в їжака?
  • Скільки яєць знайшов Петрик, якщо біла курочка знесла одне яйце, чорна одне, а півник цілих два?
  • Скільки олівців у порожній коробці?

 Вправа № 5

“Пошук спільного”

Мета: розвиток логічного мислення.

Хід роботи: Запропонувати дитині два слова, обранних навмання. Завдання - знайти якомога більше спільних ознак для даних предметів.

Приклади пар слів: міст - дорога; дім - телевізор; сонце - лампа; холодильник - шафа; емблема - герб; яблуко - мячик; кіт - собака.

Ускладнення: спитати у дитини чому ці предмети різні?

 Вправа № 6

“Пошук предметів за даними ознаками”

Мета: розвиток мислення

Хід роботи: Учню дається завдання назвати якомога більше предметів, що мають спільну ознаку з названим.

Наприклад: Арбуз - це ягода, круглої форми, соковита, та з кісточками всередині. Назви ще, якомога більше предметів, у яких буде спільна ознака з арбузом. ( учень назвиває будь які ягоди, будь які предмети круглої форми, щось соковите та з кісточками всередині.)

 Вправа № 7

“Завершення”

Прощаючись запропонуйте дитині назвати 3 дії, або якості за які вона може похвалити себе сьогодні.